Fundering.

Har funderat lite på en sak. När många av våra yngre Ronnebybor blir tillfrågade om var de bor så svarar de "ä i en lite håla i Blekinge". Hmmm brukar jag tänka bor inte hon/han också i Ronneby. Jag gör ju det men jag bor i en fantastiskt vacker stad som jag stortrivs i. Visst finns det saker som jag gärna skulle vilja ändra på eller förbättra, men gör det inte det överallt. Var i sverige är det perfekt att bo. Det måste finnas en anledning att så många som flyttar till andra städer när de är unga återvänder till Ronneby. Det borde ju inte vara för att det är så dåligt  Eller?? Tror kanske att det kan vara så att man inte uppskattar det man har. Eller så ger vi oss inte tid att titta oss omkring och se vad som faktiskt finns här. Jag lovar att jag kan räkna upp minst 20 saker som inte finns någon annanstans.
Och alla som gnäller och klagar vad gör ni för att göra det bättre. Eller visst ja. Det är inte ert problem det är någon annan som ska fixa det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0