Frihet

Vad frihet är är nog upp till vem man frågar. En del älskar att vara ute i skog och mark, andra vill vandra i fjällen, en del tycker om att stilla låta seglen fyllas med vind.
Min absolut största frihetskänsla får jag i 120km/tim på min Seadoo RXP X. Oavsett vad folk tycker och tänker om vattenskotrar( och tycker mycket gör de). Så måste nog många hålla med om att känslan att flyga fram över vattnet är underbar. Dessutom så känner man alla lukter av salt vatten och tång, Men förrutom den upplevelsen så är det också så härligt att tyst, tyst kunna glida fram i 3 knop och komma väldigt nära alla fågelfamiljer och andra djur som bildar sina familjer ute i skärgården. Att stilla kunna lägga sig och titta på dem utan att störa dem med massa ljud och vågor. Ibland när havet ligger helt stilla, klockan är 6,00 på morgonen och det bara är jag och naturen vakna så känns det nästan som om jag är en av dem. Och det är den absoluta FRIHETEN.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0