Borta bra men Hemma bäst...

Ja det är ju så att jag faktiskt älskar att komma hem. Mitt hus, mitt kök, min toalet, min säng, mitt, mitt mitt.
Hur underbart det än är att komma iväg med familjen så är det alltid helt underbart att få komma hem. Många undrar hur jag har kunnat bo kvar i Ronneby hela mitt liv. Jag ser inte problemetr i det. Jag har rest en hel del och visst är det kul att uppleva andra ställen men i Ronneby finns ju allt jag älskar. Så varför skulle jag söka mig någon annanstans. Trångsynt, ja kanske eller så har jag bara förmågan att uppskatta det som finns runt omkring mig i stället för att ge mig ut i en ständig jakt på lyckan.
Som sagt var så kom vi hem igår. Under torsdagen så begav vi ossmot Kalmar. Som jag har skrivit tidigare så är Kalmars gästhamn mycket fin. Jag gillar att det ligger små restauranger precis vid vattnet. På fredagskvällen gav vi oss upp till lilla torget i Kalmar och åt på en Italiensk restaurang. Vill ni ha ett fantastiskt exempel på hur bra mat och god service ska vara kan jag rekommendera ett besök. Lovar att återkomma om namnet.
På lördagsmorgonen vaknade vi upp till en strålande blå himmel så vi insåg att nu var det dags att ge sig hem mot Ronneby. Visst blåste det lite grann och gick en del vågor men det blev ändå en fantastisk båtfärd. Eftersom man lätt blir hungrig på sjön så stannade vi i Karlskronas gästhamn och åt på Lisas Sjökrog. Helt ok lunch det fick bli Clubsandwich. Supertrevlig personal och härlig utsikt.
Efter lunchen begav vi oss till Ronneby och en kompis 40 års fest.
Från det  partyt kommer kanske några bilder senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0