Semester

Som sagt var så är hela familjen iväg på semester. Vi mönstade på svärföräldrarnas båt i Kalmar. Kalmar har en jättefin och fräsch gästhamn. Dessutom ligger den ju i princip mitt i stan, och det är ju kanon för en shopoholic som jag.
dessutom har de bara några år gamla toaletter och duschar och det gillar jag. Hatar att gå på ofräscha toaletter. Och då ska vi inte tala om otäcka duschar.
Efter Kalmar blev det rakt över sundet till Färjestaden. En loiten charmig hamn med en supertrevlig hamnkapten. I Färjestaden hár man ganska nyligen gjort iordning hela hamnen. Så allt är väldigt fräscht. Att komma till en gästhamn där man kan gå in i nett eget litet rum med dusch och toalett är ljuvligt. Att sloippa samsas med en massa andra. Dessutom har de tänkt till och lagt in golvvärme något som många andra tänka på.
 På kvällen var vi på en supercharmig hamnrestaurang. Mycket folk men god mat och världens scharmigaste ägare. Snacka om att vara överallt och att ´ha full koll. Kan lätt säga att  färjestaden kommer att bli ett permanent stopp på väg till Borgholm kommande år.
På hamnpiren har man byggt nya lägenheter. Något som Ronnebykommun borde åka och titta på då dessa hade passat perfekt på piren i Ronnebyhamn.
Så efter två nätter fortsatte resan upp till Borgholm.
Då det inlägget kommer ta en stuns så återkommer jag lite senare. Det är nämligen fullt med hubdar på bryggan och Tjabo tycker att vi ska gå upp och leka.

Ses sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0